سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چت روم فارسی.جک.موزیک.علمی .خبر.بازی آنلاین.فال.سرگرمی. مدل لباس
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

گزارش ختنه دختران
 

???????????????.jpgبیش از ?? درصد دختران در کشور هاى آفریقایى قربانی ختنه می شوند .ختنه دختران یک عمل وابسته به دین نیست بلکه فقط و فقط بر اساس سنت های اشتباه پدید آمده و در نقاط مختلف گسترش یافته است .

ختنه دختران با چه اهدافى در کشور هاى آفریقایی انجام مى شود؟
اهداف غلط آن را بدین صورت مى توان جمع بندى کرد :
1- براساس ادعاى مسلمانان آفریقایى طبق دستور اسلام ( البته اکثریت روحانیون مذاهب گوناگون آن را تایید نمی کنند )
?- مفید بودن از لحاظ بهداشتى !!! ( غیر علمی )
?- نگهدارى از باکرگى دختران جوان تا زمان ازدواج
?- کنترل تمایلات جنسى دختران تا قبل از ازدواج براساس سنت قدیمى آفریقایى _ آسیایى
?- اطمینان دادن به شوهر آینده از جنبه پاک بودن دختر !
?- پیدا کردن روح پاک

طبق آخرین آمارگیرى سازمان جهانى بهداشت تقریباً بیش از صد و شصت میلیون نفر از زنان (اعم از کودک، نوجوان و جوان) در بیش از سى کشور آفریقایى و آسیایى ختنه شده اند .

به جرات مى توان گفت روزانه تعداد زیادى از دختربچه هاى بى گناه بین سنین ? تا ?? ساله در کشور هاى ذکر شده ختنه مى شوند. در آفریقا این سنت قدیمى توسط افراد مسن و مذهبى در روستا ها یا نقاط دورافتاده از شهر ها انجام مى گیرد .

طبق گزارش ها گاهى توسط پرستاران، ماما ها و حتى پزشکان با مخارج بالاتر و بهداشتى تر به طور غیرقانونى انجام مى شود. چندین مورد در کلینیک هاى خصوصى در کشور انگلستان توسط پزشکان سودانى و سومالیایى گزارش شده که تحت تعقیب پلیس هستند .

بیش از ?? درصد دختران در کشور هاى آفریقایى و ?? درصد در کشور هاى آسیایى قربانى این مسئله مى شوند .

این در حالى است که در تعدادى از کشور ها نظیر سودان و سومالى بیش از ?? درصد است.طبق آخرین آمار در گامبیا به ?? درصد رسیده است. این عمل در ?? درصد موارد بر روى دختران سنین ? تا ?? ساله انجام مى گیرد .

 

در بین یهودیان و مسیحیان این عمل نادر است، به طورى که در دو قبیله در کشور اتیوپى و دو قبیله در کشور نیجریه به سازمان جهانى بهداشت گزارش شده است که در یک قبیله نیجریه اى ختنه زنان قبل از ازدواج انجام مى شود و در قبیله دیگر در همین کشور ختنه به پس از زایمان اول موکول مى شود .

قابل ذکر است تحقیقات گسترده و جامعى توسط محققین و متخصصین اطفال، زنان و زایمان، روان شناسان به خصوص استادان ادیان مختلف (اعم از مسیحى، یهودى و مسلمان) پیرامون مسئله ختنه زنان از طرف سازمان جهانى بهداشت صورت گرفته است .

طبق این بررسى ها در هیچ یک از آ یات قرآن و قسمت هاى مختلف کتاب انجیل و یا سایر کتاب هاى آسمانى ختنه زنان توصیه نشده است .

 

هر کسى که دستور اسلام را منبع انجام این عمل وحشیانه قرار مى دهد با عدم اطلاع از دستورات مذهبى، عوام فریبى و یا عقاید شخصى و سنت عقب افتاده آنها مرتبط است .

سازمان جهانى بهداشت سنتى بودن قضیه را تنها دلیل این عمل ذکر مى کند و آگاهى کامل از غیرمذهبى بودن انجام این عمل را به تمام کشور هاى عضو سازمان ملل ابراز داشته است .

ختنه زنان چه عوارض و خطراتى را به دنبال دارد؟

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/4/14 ] [ 12:45 عصر ] [ حسین یوسفی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سرگرمی.جوک.موزیک.عکس.کلیپ.مقاله.علمی
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 729729

فروشگاه تی شرت محرم