سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چت روم فارسی.جک.موزیک.علمی .خبر.بازی آنلاین.فال.سرگرمی. مدل لباس
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
 

رویدادهای مهم 2008

 جهان در سالی که گذشت شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیاری بود که در میان آنها، می توان به پایان دوره زمامداری جرج بوش جنگ طلب همزمان با بروز بحران اقتصادی در جهان، وقوع حملات ترویستی، تداوم اشغال عراق ، جنگ در قفقاز و به قدرت رسیدن باراک اوباما در امریکا اشاره کرد. برخی از این تحولات را از نگاه دوربین می بینیم. گزارش: محمدرضا نادری عکس: اینترنت

 

برای دیدن بقیه کلیک کنید

سال 2008 با مراسم خداحافظی خاطره انگیزی برای بوش به پایان رسید. او که در پایان دوران 8 ساله زمامداری خود به عراق رفته بود تا آخرین دیدارش را پس از اشغال این کشور انجام دهد، در کنفرانس خبری، هدف پرتاب کفشهای خبرنگاری قرار گرفت که همچون مردم کشورش دل پرخونی از سیاستهای بوش داشت. این کار او با استقبال مردم عراق و جهان روبرو شد.

باراک اوباما با وعده تغییر در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شد. در تصویر ، او را به همراه همسر و فرزندانش در جشن پیروزی که در 4 نوامبر در شهر شیکاگو برگزار شد ، می بینید.

یک رشته انفجارها ، شهر بمبئی هند را به لرزه درآورد. این اقدامات تروریستی که در هتل تاج محل و دو نقطه دیگر شهر انجام شد ، به مرگ 170 تن و زخمی شدن بیش از 200 نفر منجر گشت و روابط هند و پاکستان را تحت تاثیر قرار داد.

«اینگرید بتانکورت» نامزد انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا پس از 6 سال گروگان بودن توسط شورشیان فارک آزاد شد. او پس از آزادی به کشورهای مختلف سفر کرد و موسسه ای را برای پایان دادن به بحران کلمبیا تشکیل داد.

یونان در ماه دسامبر شاهد آغاز شورشهای گسترده در پی بروز بحران مالی و اقتصادی جهانی بود. در این شورشها یک نوجوان 15 ساله توسط پلیس به قتل رسید. تصویر دو عروسک را میان شعله های آتش در جریان شورشهای شهر تسالونیکای یونان نشان می دهد.

«کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه امریکا که سیاستهای جنگ طلبانه بوش را در جهان به پیش می برد، بر اساس نظرسنجی ها، همچون خود بوش منفور مردم این کشور و جهان است. و مورد تنفر زیاد مردم و حتی اسرائیلی هاست او را در آخرین روزهای وزارتش در جریان حضور در نشست کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان امریکا در واشنگتن می بینید.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در رقابتهای جام ملتهای اروپا (EURO2008)‌ در برابر آلمان در شهر وین پایتخت اتریش به پیروزی رسید و «ایکر کاسیاس» دروازه بان اسپانیایی ، اینگونه با شادی و هیجان جام قهرمانی را بالای سر برد.

.

یک گاو در جریان مسابقه گاوبازی در اسپانیا ، ناگهان از دیواره بلند میدان بالا رفت تا به حاضران از جمله شهردار سابق مادرید ضربه بزند اما ‌نتوانست از مانع عبور کند.

دختر جوزف.اف 73 ساله اتریشی فاش کرد که پدرش همچون یک شیطان و حیوان او را به مدت 24 سال در خانه به بند کشیده و مورد تجاوز قرار داده است. بر اثر این رفتارها ، دختر از پدر صاحب 7 بچه شده بود.

«رادوان کارادزیچ» رهبر سابق صربهای بوسنی که به جنایت علیه بشریت متهم بود و در دوران جنگ بوسنی دستور قتل هزاران مسلمان، تجاوز به زنان و غیرانسانی ترین شکنجه ها را در دهه 1990 میلادی صادر کرده بود، پس از سالها فرار و تغییر قیافه دستگیر و تحویل دادگاه بین المللی لاهه شد.

عراق در سال 2008 همچنان شاهد تداوم تراژدی اشغال امریکا بود. در این تصویر، مردی پیکر بی جان فرزندش را از میانه ویرانه های خانه شان که هدف حمله هوایی امریکاییها در حومه بغداد قرار گرفته بود، بیرون می کشد. تجاوز ارتش امریکا در این سال در افغانستان هم ادامه داشت و صهیونیستها نیز مردم فلسطین را تحت محاصره ، گرسنگی و حملات نظامی قرار دادند.

منطقه قفقاز نیز در سال میلادی که اکنون آخرین نفسهایش را می کشد، شاهد جنگ میان گرجستان و روسیه بر سر اوستیای جنوبی بود. این جنگ دهها قربانی برجای گذاشت و سرانجام به عقب نشینی گرجستان از منطقه اوستیا منجر شد. در تصویر، یک زن زخمی در میان ویرانه های خانه اش بر اثر بمباران نیروهای روسی در شهر گوری در 9 اگوست تقاضای کمک می کند.

وحالا هم غزه در سرزمینهای اشغالی فلسطین با ریاست یک بهائی بنام عباس که هم خودش را فروخته و هم مردم اش را - انسانهائی که در شهر خودشان مورد تجاوز قرار میگیرند و به آنها تروریست می گویند و نیروهائی که از راه دور به مردم حمله می کنند و بشردوست و انسانهای دمکراتیک  گفته می شوند تمام واژه ها وارونه شده ودر پشت تمام جنایات دست پلید اسرائیل و آمریکا نمایان است تا به کی ادامه خواهد داشت ؟ فقط خداوند میداند ولی زیاد طول نخواهد کشید آثارش نمایان است .


[ سه شنبه 87/10/10 ] [ 8:0 عصر ] [ حسین یوسفی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سرگرمی.جوک.موزیک.عکس.کلیپ.مقاله.علمی
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 730572
فروشگاه تی شرت محرم